RECENSIES

SpringPlank naar Creativiteit

Terug

Springplank naar Creativiteit blijkt, na onderzoek thuis, het enige boek te zijn dat niet in mijn boekenkast staat. Waarom? Het is zonde dat het tussen de fictie en non-fictie verdwijnt. Ik raadpleeg de Springplank regelmatig en het blijft mij elke keer als ik het open, inspireren. Veel plezier en succes met het maken van deel 2.
René Scholten
Directeur Verkoop - OMRON Electronics bv

Daarnaast heb ik een 'waterput' aan literatuur, boekjes, krantenknipsels, etc en ik kan je zeggen dat jouw boek een verrijking is van die 'waterput'. Niet zelden geeft het mij die 'kick' om de goede toon te vinden. Het gedicht 'The man in the glass' spreekt me bijzonder aan, uiteindelijk zal ik moeten waarmaken in mijn eigen leven wat ik verkondig... De geluksvogels die dit boek van mij hebben gekregen waarderen het enorm, echter je snapt, je geeft het vooral ook aan mensen die het 'nodig' hebben, toch? Ik weet zeker dat ik nog wat van die mooie boeken bij je zal bestellen. Ton, je hoort van me.
Jan Zwart
Directeur/Eigenaar - Hotel Golfzang te Egmond aan Zee

Het kost een paar centen…… maar dan heb je ook een perfect relatiegeschenk! "Daar gaan we weer", denk ik als Ton Planken mij belt met het nieuws dat hij een boek heeft geschreven. In Woerden mag ik het concept van de Springplank naar Creativiteit doornemen en ik moet zeggen: Ik ben direct enthousiast. Het boek is één 'Dikke van Planken' van herkenning. En of je wilt of niet, het stimuleert echt je creatieve cellen, ik noem het een 'crea-boost'. Veel van onze klanten reageren enthousiast na ontvangst. Ik ga er maar van uit dat dit komt door onze eigen De Haar pagina, dat 'ons' Plankenboek tot een waar verzamelobject maakt. We wachten met spanning op een literair vervolg.
Ton de Haar
Directeur - De Haar Servicelevel-en Contractmanagement

Is het wel een boek? Dat hebben we inderdaad wel zo met elkaar afgesproken; veel bladzijdes van papier, ingebonden, met teksten en foto's; dat noemen we een boek. Maar Springplank naar Creativiteit is voor mij geen boek. Het is een aaneenschakeling van voorstellingen, van feesten der herkenning, wijsheden, open deuren, eye-openers en nog veel meer. Het leest ook niet als een boek, je neemt enkele voorstellingen tot je, je legt het boek weg en je hebt weer energie (pezzaz) om fris aan de slag te gaan. En als je wilt dat het boek nog meer gaat leven, dan is het zeer aan te raden om Ton zelf eens uit te nodigen om zijn verhaal te komen houden. Dat is bij onze organisatie erg goed bevallen, en vele collega's hanteren op nuttige wijze vanaf dat moment allerlei Ton Planken-wijsheden in hun dagelijkse werk.
Patrick van den Bos
Marketing & Communicatie - Achmea Sociale Zekerheid

Een prachtig uitgevoerd boek met alles over creativiteit. Een boek dat je een boost geeft bij het lezen/kijken en ook een geweldig cadeau om weg te geven aan relaties!